Handelsbetingelser & datapolitik

Generelle oplysninger

Smart Stickers – enkeltmandsvirksomhed 
Lyngbyvej 141, 1th
2100 København Ø

CVR. nr.: 33111789
E-mail: kontakt@smartstickers.dk
Telefon: 50 80 90 01

Betaling

MobilPay – Visa – Apple Pay – Google Pay – Visa Electron – ViaBill – MasterCard – Maestro – EAN faktura

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Levering

   ●  1-3 hverdage med DAO/PostNord
   ●  35 – 45 kr. til pakkeshop/udleveringssted
   ●  35 – 55 kr. for hjemmelevering
   ●  Vi leverer kun i Danmark

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@smartstickers.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Pris

Skulle Du undtagelsesvis finde en fejl er Du meget velkommen til at kontakte os på kontakt@smartstickers.dk

Returnering

Returnering af købte varer – returneres senest 14 dage efter meddelelse om fortrydelse.
   ●  Køber bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
   ●  Køber afholder udgiften ved tilbagelevering af varen.
   ●  Køber er ansvarlig for, at varen er forsvarligt indpakket.
   ●  Bemærk! Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.
   ●  Varen sendes retur, som den er modtaget i forsvarlig emballage.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
   ●  Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Vedlæg gerne faktura.

Varen sendes til:
Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
2100 Kbh Ø

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
2100 København Ø

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Ved aftale om returnering af varen, bedes du oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er.
   ●  Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
   ●  Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
   ●  Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Smart Stickers, har du ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Smart Stickers via e-mail kontakt@smartstickers.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Smart Stickers via e-mail kontakt@smartstickers.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse som er kontakt@smartstickers.dk.

Persondatapolitik

Persondatapolitik

Smart Stickers indsamler og behandler personoplysninger ifølge gældende lov om behandling af personoplysninger.
Hos Smart Stickers prioriterer vi datasikkerhed og fortrolighed højt. Vi sælger, udlejer eller bort leaser ikke dine personlige oplysninger. Samtidig vil vi gerne give dig den bedst mulige oplevelse, når du bruger vores hjemmeside.

Der indsamles følgende oplysninger:

   ●  Navn
   ●  Adresse
   ●  Leveringsadresse
   ●  Telefonnummer
   ●  E-mail
   ●  EAN nr.
   ●  IP-adresse
   ●  Information om dit køb

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
(Hvis I videregiver oplysninger til andre virksomheder, skal det her oplyses hvilke oplysninger I videregiver, hvorfor og til hvem.) 

Personoplysningerne registreres hos Smart Stickers og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på smartstickers.dk er Smart Stickers.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@smartstickers.dk.

Smart Stickers indsamler og behandler dine persondata i:

   ●  WooCommerce / WordPress

DAO, PostNord & Shipmondo modtager ikke personfølsomme oplysninger.
Vi videregiver kun de oplysninger til vores samarbejdspartnere i det omfang, det er nødvendigt for at ekspedere din ordre.

Betalingssystem:

   ●  Reepay
   ●  Viabill
   ●  Shipmondo Payments

Af sikkerhedsårsager gemmer vi ikke betalingsopolysninger i vores database.

Reepay

Reepay A/S er dataansvarlig.
Vi anvender Reepay A/S til at håndtere online betalinger, og vi har ikke adgang til betalingsoplysninger som kortnumre, bankkontonumre eller lignende. Betaling med betalingskort sker via en krypteret (SSL) godkendt forbindelse gennem Reepay A/S.

ViaBill

ViaBill er dataansvarlig.
Vælger Du betaling gennem ViaBill, videreføres Du til Deres side, hvor Du skal indtaste de oplysninger De behøver for gennemførsel af betalingen.

Shipmondo Payments

Vi benytter shipmondo payments som betalingsgateway, som håndterer betalinger i vores webshop.
Oplysninger kan inkludere IP-adresse, ordrenummer, navn og adresse samt betalingskortoplysninger.

Behandlingsgrundlag og formål

Kontaktoplysninger (indtastet af kunden) indhenter vi, for at kunne levere det produkt som Du har købt hos os og fremsende ordrebekræftelse, leveringsoplysninger og faktura.

Oplysninger der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgående aftale.

Din IP-adresse registreres af sikkerhedsmæssige årsager når du foretager et køb. IP-adressen og evt. personlige oplysninger oplyses til politiet, hvis der er tale om falske betalinger, svindel og bedrageri med kreditkort.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
2100 København Ø
E-mail: Kontakt@SmartStickers.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
2100 København Ø
E-mail: Kontakt@SmartStickers.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31.08.2024